Almine Rech, Wes Lang

17 octobre — 14 novembre 2020
Paris
Ouverture le samedi 17 octobre,
Au cours des dernières décennies, l’artiste Wes Lang a perfectionné son métier en impliquant, entre autres, une exploitation minière infatigable et obsessionnelle d’un paysage post-pop américain. Un grand nombre d’influences de l’artiste sont fonction d’une expérience autobiographique distincte à quelques exceptions près; les indigènes américains ainsi que d’autres totems de l’Ouest américain, et les peintres et sculpteurs du milieu du siècle dernier tels que Twombly, Guston, Kline, Mitchell, Bacon colombe-queue sur les plus contemporains tels que Basquiat, Kippenberger, et Mike Kelley. À ce jour, Lang a fait sa marque principalement sur la toile et le papier – bien que sa pratique s’étende à inclure la sculpture en bronze coulé, collage, hôtel stationnaire, tissu, verre et métaux précieux – et est connu pour créer des surfaces qui grésillent; mélanges grandiloquents souvent débordant d’images élégamment rendues, encore rugueuses autour des bords de faucheurs sinistres, chefs indiens, icônes de la musique country déchue, séducteurs sensuels, légendes folkloriques perdues depuis longtemps, auteurs morts, motos, roses et autres flores, oiseaux, chevaux, qui jockey pour la proéminence dans les compositions cousues ensemble (et résolu) par des gribouillages cryptiques avec un résonnement vernaculaire doux-amer de Ram Dass et le Tao à la manière de l’univers.

 Arty Nelson

Opening on Saturday, October 17th, 2020, From 11 am to 8 pm
Gallery Night / Nocturne des Galeries on Thursday, 22th October, 2020, until 8 pm
Almine Rech will be open on Sunday 25th October 2020, 1 pm – 6 pm
Almine Rech Paris is pleased to announce Wes Lang’s first solo exhibition with the gallery.
Over the last several decades, artist Wes Lang has been honing his craft involving, amongst other things, a tireless, obsessive mining of a post-pop American landscape. A great many of the artist’s influences are a function of a distinct autobiographical experience with certain exceptions; the indigenous American as well as other totems of the American West, and painters and sculptors from middle of last century such as Twombly, Guston, Kline, Mitchell, Bacon dove-tailing on up to the more contemporary such as Basquiat, Kippenberger, and Mike Kelley. To date, Lang has made his mark primarily on canvas and paper — though his practice extends to include cast bronze sculpture, collage, hotel stationary, fabric, glass and precious metals — and is known for creating surfaces that sizzle; bombastic mélanges often brimming with elegantly rendered, still rough-around-the-edges imagery of grim reapers, Indian chiefs, fallen country music icons, sultry seductresses, long lost folk legends, dead authors, motorcycles, roses and other flora, birds, horses, all of which jockey for prominence within compositions sewn together (and resolved) by cryptic scrawls with a bittersweet vernacular resonate of Ram Dass and the Tao by way of the edge of the universe.
Arty Nelson

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